Zbywanie nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych w
drodze przetargów
Wymagane dokumenty :
Wniosek o nabycie nieruchomości.
Opłaty :
Od wniosku nie pobiera się opłaty skarbowej
Miejsce złożenia dokumentów :
Sekretariat Urzędu Gminy.
Termin i sposób załatwienia sprawy :
- Postępowanie w ww. sprawach wszczyna się z urzędu bądź na wniosek
zainteresowanych.
- Po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego, które polega na
uzyskaniu niezbędnych opinii
innych jednostek, sprawdzeniu księgi wieczystej i w razie konieczności
dokonania podziału geodezyjnego nieruchomości, uzyskaniu pozytywnych
opinii Komisji Rady Gminy, wójt Gminy Jordanów Śląski przeznacza
nieruchomość do sprzedaży i podaje do publicznej wiadomości na okres 21
dni wykaz nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży. Wykazy nieruchomości
wywieszane są na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Jordanów Śląski.
Po upływie terminu składania wniosku przez osoby, którym przysługuje
pierwszeństwo nabycia nieruchomości (6 tygodni od dnia zamieszczenia
wykazu) ogłaszany jest przetarg na sprzedaż nieruchomości.
- Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wpłacenie wadium w podanej w ogłoszeniu
wysokości i terminie.
- W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne i prawne oraz cudzoziemcy
na zasadach określonych w ustawie z dnia 24 marca 1920r. o nabywaniu
nieruchomości przez cudzoziemców (Dz.U. z 1996r. Nr 54, poz.245 z późn.zm).
- Wadium wpłacone przez uczestnika, który przetarg wygrał zalicza się na
poczet ceny nieruchomości a pozostałym zwraca się w terminie do 3-ech dni
od daty przetargu.
- Uczestnik przetargu zobowiązany jest okazać dowód tożsamości oraz dowód
wpłaty wadium a także pełnomocnictwo notarialne sporządzone przez firmę,
bądź osobę fizyczną, którą reprezentuje.
- Nabywca nieruchomości zawiadomiony zostanie o miejscu i terminie zawarcia
umowy sprzedaży najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia
przetargu. Wyznaczony termin nie może być krótszy niż 7 dni od dnia doręczenia
zawiadomienia.
- Łączny termin postępowania wynosi ok. 6 miesięcy. Jednakże odpowiedź
o możliwości nabycia nieruchomości udzielana jest w terminie 30 dni.
- Sprawy z zakresu zbywania nieruchomości mają charakter spraw
cywilnoprawnych. Obowiązujące przepisy nie przewidują wiążących terminów
na załatwienie wniosków.
Tryb odwoławczy :
Nie przewiduje się trybu odwoławczego, gdyż jest to czynność o charakterze
cywilnoprawnym i dochodzi do skutku w wyniku złożenia oświadczenia woli
przed notariuszem.
Jednostka odpowiedzialna :
Inspektor ds. gospodarki nieruchomościami (pok. nr 3),
tel. 71 39 11 583.
Podstawa prawna :
Dział II, rozdział 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami
(Dz.U.z 2000r. Nr 46 , poz.543 z późn.zm.) oraz rozporządzenie Rady Ministrów
z dnia 13 stycznia 1998r. w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu
przeprowadzenia przetargów na zbycie nieruchomości stanowiących własność
Skarbu Państwa lub własność gminy (Dz.U.z 1998r. Nr 9 , poz.30).
DO POBRANIA: |
|
WNIOSEK
O NABYCIE DZIAŁKI W TRYBIE BEZPRZETARGOWYM |
|