Krok po kroku - budujemy dom (od strony formalnej)
1. Uzyskanie Warunków Zabudowy i Zagospodarowania Terenu / Odpisu z
Planu w Wydziale Architektury Urzędu Miasta, lub Gminy.
2. Wykonanie przez uprawnionego geodetę aktualnej mapy sytuacyjno -
wysokościowej w skali 1:500 przeznaczonej do celów projektowych należy zwrócić
uwagę na to by na mapie znalazły się:
- przebieg sieci: gaz, woda, prąd, kanalizacja gdy na danym terenie istnieją
;
- projektowany przebieg sieci w pobliżu działki objętej opracowaniem
(uzgodnione na ZUD-zie)
- wyznaczone granice ewidencyjne;
- zaktualizowany pas drogowy /gdy istnieje potrzeba zaprojektowania zjazdu z
drogi/.
3. Uzyskanie Warunków Technicznych dostawy mediów:
- gazu (Zakład Gazowniczy)
- energii elektrycznej (Zakład Energetyczny)
- wody i odbioru ścieków (Zakład Wodociągów i Kanalizacji)
4. Uzyskanie Warunków / Postanowienia zarządcy drogi
przy zamiarze zaprojektowania zjazdu z drogi publicznej (odpowiednio GDDKiA,
ZDW, ZDP)
5. Wykonanie opinii geologicznej lub uzyskanie od projektanta oświadczenia
o geotechnicznych warunkach posadowienia.
6. Zakup projektu typowego lub zlecenie wykonania projektu
indywidualnego.
W wypadku zlecenia na projekt indywidualny najczęściej projektant
przejmuje dalszą
część uzgodnień i uzyskiwania koniecznych dokumentów ocen i ekspertyz.
W wypadku zakupu projektu typowego należy zlecić wykonanie adaptacji
projektu typowego
i projektu zagospodarowania działki uprawnionemu projektantowi. Adaptacja
polega
na dostosowaniu projektu do istniejących w danym terenie warunków oraz wymagań
Inwestora.
Inne zmiany w projekcie mogą być dokonane za pisemną zgodą autora
projektu.
Projekt zagospodarowania działki lub terenu polega na naniesieniu
projektowanego budynku
i przyłączy instalacyjnych wraz z bilansem terenu na aktualną mapę
sytuacyjno - wysokościową.
W zależności od warunków zabudowy może być wymagany projekt zjazdu na działkę,
itp.
7. Uzyskanie decyzji o wyłączeniu gruntów z produkcji rolnej -
konieczne tylko wówczas, gdy grunt posiada klasę od I do III.
8. Uzyskanie uzgodnień:
- ZUDP (Zakład Uzgadniania Dokumentacji Projektowej )
- projektu gazowego (Zakład Gazowniczy)
- projektu przyłącza energii elektrycznej (Zakład Energetyczny)
- projektu przyłącza wody i kanalizacji (Zakład Wodociągów i
Kanalizacji).
- projekt zjazdu z drogi odpowiednio (GDDKiA, ZDW, ZDP)
- projekt organizacji ruchu na czas wykonywania robót
(odpowiednio z Zarządcą Drogi, Organem administracji i Komendą Policji)
- projekt budowlany
(dot. Objektów handlowych i usługowych a także w określonych przypadkach
bud. mieszkalnych)
(odpowiednio specjalista/biegły ds. BHP, Ppoż.....)
9. Wystąpienie z wnioskiem o wydanie pozwolenia na budowę do Starosty
Powiatu
10. Zgłoszenie zamiaru rozpoczęcia robót do Powiatowego Inspektora
Nadzoru Budowlanego (należy przedstawić oświadczenie Kierownika Budowy o
przejęciu funkcji, opracować plan BIOZ i założyć Dziennik Budowy)
|