Nadanie numeru PESEL osobie obowiązanej na podstawie odrębnych
przepisów do posiadania numeru PESEL
I Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania
administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267 ze zm.).
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. Nr 217,
poz. 1427 ze zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2014 r.
poz. 1628 ze zm.).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 4
stycznia 2012 r. w sprawie nadania lub zmiany numeru PESEL (Dz. U. Nr 74 ze
zm.).
II Wymagane dokumenty:
- Wypełniony i podpisany „Wniosek o nadanie numeru PESEL”.
- Ostatnio wydany dowód osobisty lub paszport obywatela polskiego, a w
przypadku osoby nie posiadającej obywatelstwa polskiego – dokument podróży
lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo.
- Dokument potwierdzający dane wskazane w pkt 3-5 wniosku (jeżeli są dostępne).
- W przypadku składania wniosku o nadanie numeru PESEL przez pełnomocnika
dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do złożenia wniosku o nadanie nr PESEL,
- dowód osobisty pełnomocnika lub ważny paszport.
III Opłaty:
- Nie pobiera się opłat za nadanie numeru PESEL.
- 17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku,
gdy wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
Opłaty należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy Gminy
Jordanów Śląski (BS Kobierzyce O/Łagiewniki 71 9575 1014 0030 1774 2000
0010) lub bezpośrednio w kasie Urzędu.
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa
udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego pokój nr 1, tel. (071) 39-11-592.
V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Brak - czynność materialno-techniczna.
VI. UWAGI:
- Wniosek składa się w formie pisemnej.
- Osoba podlegająca na podstawie odrębnych przepisów obowiązkowi
posiadania numeru PESEL składa wniosek o nadanie numeru PESEL w organie
gminy właściwym dla miejsca zameldowania na pobyt stały lub czasowy, a w
przypadku braku meldunku – w organie gminy właściwym dla siedziby
pracodawcy. W razie niemożności ustalenia właściwego organu gminy –
wniosek składa się w organie gminy właściwym dla Dzielnicy Śródmieście
m.st. Warszawy.
- Wniosek o nadanie numeru PESEL musi zawierać wskazanie podstawy prawnej
do konieczności uzyskania numeru PESEL oraz dokumentację potwierdzającą
dane zawarte we wniosku.
- Jeżeli wniosek nie spełnia wymogów, wnioskodawca jest wzywany do usunięcia
braków w terminie 7 dni z pouczeniem, że ich nieusunięcie spowoduje
pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
- Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem
udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca
1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz.
267) po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego
lub ważnego paszportu.
DO POBRANIA: |
|
Wniosek
o nadanie numeru PESEL |
|