Wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców, rejestru
zamieszkania cudzoziemców, Rejestru Dowodów Osobistych.
I Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania
administracyjnego (Dz. U. z 2013 r. poz. 267 ze zm.).
- Ustawa z dnia. 6 sierpnia 2010r. o dowodach osobistych (Dz. U. Nr 167,
poz. 1131 ze zm.).
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. Nr 217,
poz. 1427 ze zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2014 r.
poz. 1628 ze zm.).
II Wymagane dokumenty:
- Dowód osobisty, a w przypadku jego braku – inny dokument tożsamości.
- Wniosek o wydanie zaświadczenia.
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
- Tytuł prawny do lokalu – w oryginale, do wglądu (w przypadku
uzyskiwania informacji o ilości osób osobach zameldowanych w lokalu lub
braku zameldowania osób w lokalu).
III Opłaty:
17 zł – opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia.
17 zł – opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku, gdy
wnioskodawca działa przez pełnomocnika).
Opłaty należy dokonać przelewem, przekazem na rachunek bankowy Gminy
Jordanów Śląski (BS Kobierzyce O/Łagiewniki 71 9575 1014 0030 1774 2000
0010) lub bezpośrednio w kasie Urzędu.
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa nie dotyczy pełnomocnictwa
udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego pokój nr 1, tel. (071) 39-11-592.
V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Do Wojewody Dolnośląskiego, w terminie 7 dni od dnia otrzymania postanowienia
o odmowie wydania zaświadczenia, za pośrednictwem organu, który wydał
postanowienie.
VI. UWAGI:
- Wniosek składa się osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się
pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z
dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z
2013 r. poz. 267) po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu
osobistego lub ważnego paszportu.
- Wniosek można złożyć w formie pisemnej lub w formie dokumentu
elektronicznego przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, na
zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji
działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
- Dane osoby zmarłej niezbędne do sporządzenia aktu poświadczenia
dziedziczenia uzyskuje się bezpłatnie po złożeniu wniosku o udostępnienie
danych (patrz: karta informacyjna „Udostępnianie danych z rejestru
mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców, rejestru PESEL” lub
"Udostępnienie danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów
Osobistych.").
DO POBRANIA: |
|
WNIOSEK
O WYDANIE ZAŚWIADCZENIA |
|